Digitale tools voor aannemers

Om de digitalisering te stimuleren, blijft Buildwise specifieke tools uitwerken om het leven van de aannemers te vergemakkelijken.

Dit zijn de verschillende softwareprogramma’s die we in 2021 ontwikkeld hebben:

• ‘FENESTRio’ om de eigenschappen van de te plaatsen ramen en beglazing te bepalen
  • ‘Calc&Go’ om te helpen met de facturatie
  • ‘Coplaco’ ter vereenvoudiging van het planningbeheer met betrekking tot de meetstaat en 'BIMio', een online 3D BIM-viewer om eenvoudig en kosteloos het BIM-universum en de vele voordelen ervan te ontdekken.

Ook onze module ‘CInt’, waarmee de ruwheidscategorie van het terrein rond een gebouw bepaald kan worden, kreeg een upgrade.

Een andere belangrijke tool die in 2021 ontwikkeld werd, is de app ‘BETON’. Naar deze applicatie werd reikhalzend uitgekeken door de bouwprofessionals, die enigszins verstrikt zaten in het kluwen van normen. Door enkele eenvoudige vragen te beantwoorden (Om welk soort betonelement gaat het? Aan welke omgeving zal het blootgesteld worden? ...), kunnen met dit hulpmiddel alle eigenschappen van het te bestellen beton (minimale sterkteklasse, consistentieklasse ...) nauwkeurig bepaald worden.

Ontdek onze vrij toegankelijke digitale tools