Roadshow 'Snel en veilig werken'

Terug naar : jaarverslag 2021

Roadshow ‘Snel en veilig werken’

Gedurende de maanden september, oktober en november organiseerden we maar liefst 18 roadshows bij evenveel bouwhandelaars verdeeld over heel België. Dit deden we samen met Constructiv en Fema. Tijdens de roadshow kregen aannemers de mogelijkheid om zelf verschillende technologieën uit te testen en kennis te maken met Buildwise.

Zo hebben ze zelf een exoskelet kunnen uittesten, konden ze meekijken hoe een drone nauwkeurige beelden maakt van moeilijk bereikbare gebouwelementen en ervaren hoe veiligheidscompetenties aangeleerd kunnen worden met serious gaming. Verder mochten de bezoekers ook digitale meettoepassingen proberen of zelf de mogelijkheden van augmented en virtual reality ondervinden. Ze werden ook gesensibiliseerd voor het gratis online calculatiepakket Cpro.

In totaal hebben we 900 aannemers bereikt en hun reacties waren zeer positief. Via een enquête gaven de aannemers Buildwise een cijfer van 4,3 op 5.